Coca-Cola usuwa scenę gejowskiego ślubu ze swojej kampanii telewizyjnej

Małżeństwo pary gejów w reklamie komercyjnej Coca-ColaCoca-Cola zrobiła niemałą kontrowersję za oceanem. Producent najpopularniejszego napoju na świecie usunął scenę gejowskiego ślubu ze swojej kampanii telewizyjnej. Scena przedstawiała dwóch mężczyzn, którzy trzymają się za ręce i biorą ślub.

Producent tłumaczy, że reklama była stworzona na rynek Wielkiej Brytanii, Norwegii i Holandii. Te kraje pozwalają osobom homoseksualnym na zawieranie małżeństw jednopłciowych. Coca-Cola zdecydowała się usunąć scenę małżeństwa pary gejów, ponieważ w Irlandii małżeństwa jednopłciowe są w dalszym ciągu nielegalne. Jednakże wiele osób wyraża swoje oburzenie jednocząc siły na Twitterze.

Kiedy TheJournal.ie zapytało się Coca-Coli, dlaczego reklama na rynek Irlandzki różni się od tej puszczanej na przykład w Wielkiej Brytanii, rzecznik firmy odpowiedział, że reklama jest dostosowywana dla każdego rynku, na którym ma być wyświetlana.

– Głównym celem jest to, aby dla każdego kraju dopasowywać odpowiednie reklamy, które reprezentują kwestie kulturowe i znane im wcześniej wartości, święta, które są znane tylko dla danego kraju – podsumowuje rzecznik.

Poniżej zamieszczamy dwie reklamy. Pierwsza zawiera scenę z małżeństwem pary gejów (reklama wypuszczona m.in. na rynek Norweski), oraz druga, która jest dostosowana na rynek Irlandzki (bez ukazania małżeństwa gejów).

Post Author: ruchlgbt

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *