Coca-Cola usuwa scenę gejowskiego ślubu ze swojej kampanii telewizyjnej

Małżeństwo pary gejów w reklamie komercyjnej Coca-ColaCoca-Cola zrobiła niemałą kontrowersję za oceanem. Producent najpopularniejszego napoju na świecie usunął scenę gejowskiego ślubu ze swojej kampanii telewizyjnej. Scena przedstawiała dwóch mężczyzn, którzy trzymają się za ręce i biorą ślub.

Producent tłumaczy, że reklama była stworzona na rynek Wielkiej Brytanii, Norwegii i Holandii. Te kraje pozwalają osobom homoseksualnym na zawieranie małżeństw jednopłciowych. Coca-Cola zdecydowała się usunąć scenę małżeństwa pary gejów, ponieważ w Irlandii małżeństwa jednopłciowe są w dalszym ciągu nielegalne. Jednakże wiele osób wyraża swoje oburzenie jednocząc siły na Twitterze.

Kiedy TheJournal.ie zapytało się Coca-Coli, dlaczego reklama na rynek Irlandzki różni się od tej puszczanej na przykład w Wielkiej Brytanii, rzecznik firmy odpowiedział, że reklama jest dostosowywana dla każdego rynku, na którym ma być wyświetlana.

– Głównym celem jest to, aby dla każdego kraju dopasowywać odpowiednie reklamy, które reprezentują kwestie kulturowe i znane im wcześniej wartości, święta, które są znane tylko dla danego kraju – podsumowuje rzecznik.

Poniżej zamieszczamy dwie reklamy. Pierwsza zawiera scenę z małżeństwem pary gejów (reklama wypuszczona m.in. na rynek Norweski), oraz druga, która jest dostosowana na rynek Irlandzki (bez ukazania małżeństwa gejów).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *