Magazyny dla gejów czyli co czytają mężczyźni na świecie. Zobacz okładki z całego świata.

Okładka zagranicznych magazynówW Polsce nie możemy się pochwalić wieloma tytułami prasy dla gejów. W tym momencie jest tylko jeden papierowy magazyn „Replika”. Jest to dwumiesięcznik społeczno-kulturalny wydawany od 2005 roku przez stowarzyszenie Kampania Przeciw Homofobii.

Mimo, iż Replika jest ciekawym czasopismem, to brakuje w niej tematów lifestyle’owych. Niedawno pojawił się elektroniczny magazyn Hole, więc jest jakieś światełko w tunelu.

Na całym świecie wiadomo, że społeczność LGBT jest bardzo ważna i nie warto się na nią zamykać, gdyż może to przynieść wielomilionowe straty.  Tak też jest z prasą dla gejów. To potężny biznes. Tytułów czasopism istnieje mnóstwo. Nie mówimy tutaj o czasopismach pornograficznych, ale o takich, w których znajdziemy porady, relacje z imprez, wywiady z gwiazdami, felietony, recenzję czy sesje zdjęciowe.

Sytuację pism LGBT w Polsce można ładnie zobrazować porównując ją do sytuacji w Hiszpanii. W Barcelonie wydawane są dwa lokalne pisma dla gejów. Nois i GB. Oba o tematyce ogólno-kulturalnej, oba rozprowadzane za darmo w klubach tak jak Replika i oba wyglądają okazalej od niej. W każdym z nich można znaleźć mapkę z zaznaczonymi miejscami dla gejów w Barcelonie. Są tam nawet reklamy gabinetów stomatologicznych gay friendly.

Replika jest jak na polskie warunki dobra ale to wciąż trochę mało biorąc pod uwagę to, że jest to pismo ogólnokrajowe. Do tego co mają na Zachodzie trochę nam jeszcze zostało. Dużo czasu jeszcze minie zanim w Polsce zaistnieje w ogóle potrzeba wydawania pism lokalnych. Na razie potrzeby takiej po prostu nie ma bo w miastach poza Warszawą miejsca dla gejów można policzyć na palcach jednej ręki. Nie ma więc biznesu zainteresowanego reklamowaniem się w takich pismach. Nie ma również zbyt dużego zainteresowania w samej społeczności. Polscy geje wciąż siedzą w szafach i ani myślą z nich wychodzić. Takie osoby nie sięgną po czasopismo LGBT. Aby myśleć o pismach w zachodnim stylu trzeba więc by najpierw dokonały się zmiany w świadomości osób LGBT.

Coraz więcej firm i menadżerów gwiazd chce dotrzeć do społeczności gejowskiej. Tak też było z sesją zdjęciową Jonas Brothers w gejowskim magazynie OUT. Był to przykład tego, że można się reklamować na rynku gejowskim mimo, że żaden z braci nie jest gejem.

Poniżej przedstawiamy okładki magazynów gejowskich z całego świata:

USA - magazyn The Advocate Wielka Brytania - magazyn Attitude Wielka Brytania - magazyn Gay Times

2 Comments

  1. Chciałbym subskrybować

    1. Tak chciałbym subskrygować

Comments are closed.