Podręcznik dla nauczycieli „Lekcja równości” czyli walka z homofobią w szkołach

Czy podczas lekcji nauczyciele powinni akcentować, ze Maria Konopnicka była lesbijką? Czy do szkół powinny być zapraszani zdeklarowani geje? Te i wiele innych kwestii porusza podręcznik, który ma pomóc nauczycielom wspierać homoseksualnych uczniów. Podręcznik objęła patronatem minister ds. równości Agnieszka Kozłowska-Rajewicz oraz Związek Nauczycielstwa Polskiego. O sprawie pisze „Rzeczpospolita”.

Podręcznik „Lekcja równości” wydała Kampania przeciw Homofobii. Z książki między innymi można dowiedzieć się, że młodzież homoseksualna „jest dyskryminowana i ponad cztery razy bardziej osamotniona”. Zdaniem autorów, jednym z przejawów dyskryminacji są bale studniówkowe, podczas których poloneza należy tańczyć jedynie z przedstawicielem płci przeciwnej.

Jak zwalczać homofobię w szkołach? Autorzy zwracają uwagę, by nauczyciele podczas lekcji podawali przykłady „nie zakładając powszechnej heteroseksualności”, np. zamiast „książę William był obiektem westchnień nastolatek” powinni mówić „był obiektem westchnień wielu nastolatek i nastolatków”. Radzą także, by podawać przykłady znanych postaci, które były homoseksualne, ponieważ uczniowie nie posiadają takiej wiedzy, nawet przy omawianiu szczegółowej biografii.

Autorzy wspominają także, o możliwości zaproszenia na lekcje osobę homoseksualną, biseksualną lub transpłciową. Zalecają jednak, by raczej nie konfrontować jej z księdzem z powodu ryzyka „sytuacji replikującej opresje społeczne”.

Źródło: wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Szkolna-walka-z-homofobia,wid,15650550,wiadomosc.html?ticaid=111621